IMM-urile românești din diverse domenii non-IT, în parteneriat cu companii IT, vor putea obține ajutoare de la UE, de câte 500.000-3 milioane de euro. Aceste finanțări sunt destinate proiectelor de digitalizare avansată și cercetare. Obținerea fondurilor se va face printr-o nouă linie de finanțare în valoare de 150 de milioane de euro. Aceasta fiind susținută din fonduri europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a lansat, joi, în dezbatere publică proiectul de ghid al solicitantului pentru ajutoarele toatale de 150 de milioane de euro. Aceasta este a doua etapă a schemei de digitalizare IMM.
Această a doua măsură de digilitalizare IMM, cu buget total de 150 de milioane de euro, se va desfășura prin PNRR – Componenta C9. Suport pentru Sectorul Privat, Cercetare, Dezvoltare și Inovare, Investiția I3. Scheme de Ajutor pentru Sectorul Privat, Măsura 1. Schemă de Minimis și Schemă de Ajutor de Stat în Contextul Digitalizării.
Firmele vor aplica în parteneriat: IMM non-IT cu companie IT. Prin proiect, compania IT parteneră va dezvolta o tehnologie pentru IMM-ul non-IT (lider al parteneriatului).
Bucureștiul va fi exclus de la finanțare, iar din județul Ilfov doar anumite localități vor fi acceptate.
IMM-urile ar urma să depună viitoarele proiecte pentru banii europeni în sistemul de fonduri PNRR în perioada 3 iulie – 31 august 2023, conform calendarului orientativ al MIPE pentru noile granturi destinate antreprenorilor care au nevoie de tehnologii avansate.
Până pe 31 martie 2023, poți trimite la MIPE observații și sugestii la ghid: contact.implementarepnrr@mfe.gov.ro
Calendar orientativ – digitalizarea IMM – dezvoltarea tehnologiilor avansate:
- 15.02.2023 – 31.03.2023 consultare publică
- 12.04.2023– 30.04.2023 publicare ghid consolidat în consultare publica
- 15.05.2023 – lansare ghid final
- 03.07.2023 –31.08.2023 – depunere proiecte
- 01.09.2023 – 31.12.2023 – evaluare proiecte
- 04.01.2024 –29.02.2024 – încheiere contracte
IMM-urile românești care pot fi benificiare – parteneriat format din:
A) Lider
- Întreprinderi (microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii conform Legii nr.346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii cu modificările și completările ulterioare;
- Societăți cooperative înfiinţate în baza Legii nr. 1/2005 republicată, cu modificările și completările ulterioare, care deservesc interesele membrilor prin investițiile prevăzute în proiect; care realizează investiții în active corporale şi/ sau necorporale pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluții digitale.
B) Partener – intreprindere care activeaza intr-unul din următoarele domenii:
- 5829 – Activități de editare a altor produse software;
- 6201 – Activități de realizare a software-ului la comandă (software orientat client);
- 6202 – Activități de consultanță în tehnologia informației;
- 6203 – Activități de management (gestiune și exploatare) a mijloacelor de calcul;
- 6209 – Alte activități de servicii privind tehnologia informației;
- 6311 – Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe
- 6312 – Activități ale portalurilor web;
- 6399 – Alte activități de servicii informaționale n.c.a.;
Partenerul va fi responsabil de activitatile de cercetare industrială şi dezvoltare experimentală, privind dezvoltarea de tehnologii avansate aplicabile liderului de proiect.
Cheltuieli eligibile:
- Cheltuieli cu personalul: cercetători, tehnicieni și alți membri ai personalului auxiliar, în măsura în care aceștia sunt angajați în proiect;
- Cheltuieli cu instrumentele și echipamentele, în măsura în care acestea sunt utilizate în cadrul proiectului și pe durata acestei utilizări.
- Cheltuieli aferente cercetării contractuale, cunoștințelor și brevetelor cumpărate
Puteți vedea prima etapă a proiectelor AICI